ראשי

צ'יפאפאם הוא שם של חטיף שיהודי קוצ'ין נהגו לאכול בחגים. זה היה החטיף האהוב על סבא וסבתא שלי. הבלוג הזה מוקדש לזכרם ולזכר כל העולים מקהילת יהודי קוצ'ין אשר אינם איתנו עוד אבל השאירו בנו את טעמו של האוכל המופלא. הבלוג הזה מיועד לכל מי שרוצה לחזור למחוזות ילדותו, לזכרונות מהבית, לאוהבי אוכל ולכל מי שרוצה להכיר טעמים חדשים ולחוות הרפתקאה של ניחוחות משכרים, צבעוניות של טעמים, חריפות מול מתיקות, חומרי גלם שלא הכרתם. הבלוג מאפשר מסע קולינרי עשיר ומרתק.

יום שישי, 22 בנובמבר 2013

המוציא

"המוציא"


פיתות שמניחים ביום שישי בערב על שולחן השבת ומברכים עליהן את ברכת "המוציא". מישהו פנה אלי בפייסבוק ושאל אותי אם יש לי את המתכון לזה. הוא זכר שאמו נהגה להכין. אני מאוד התרגשתי כי מיד נזכרתי שגם סבתי נהגה להכין כל יום שישי, וזה משהו ששכחתי ממנו. לפיתו טעם מתקתק. סבתי נהגה להכין אותן במחבת. הסתבר לי שחמותי נוהגת עדין להכין המוציא כל יום כיפור והיא נוהגת להפריש חלה. היא אופה אותן בתנור.






חומרים:

2 כוסות קמח
2 כפות שמרים יבשים
1 כף סוכר
מלח
3/4 כוס מים

הכנה:

מערבבים היטב את כל החומרים ולשים לבצק רך וגמיש. מניחים להתפחה כשעה. לשים שוב ומחלקים את הבצק ל 3 כדורים ומרדדים לפיתות. מניחים כל פיתה על נייר אפיה ומתפיחים שוב. אופים בחום של 150 מעלות עד שמזהיב. מוציאים מהתנור ומכניסים לשקית ניילון סגורה כ 10 דקות, מה שמבטיח שהפיתות ישארו רכות. ניתון גם לאפות אותן במחבת משומנת, ומכסים עם מכסה והופכים לצד השני כשזה מזהיב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Add a comment