ראשי

צ'יפאפאם הוא שם של חטיף שיהודי קוצ'ין נהגו לאכול בחגים. זה היה החטיף האהוב על סבא וסבתא שלי. הבלוג הזה מוקדש לזכרם ולזכר כל העולים מקהילת יהודי קוצ'ין אשר אינם איתנו עוד אבל השאירו בנו את טעמו של האוכל המופלא. הבלוג הזה מיועד לכל מי שרוצה לחזור למחוזות ילדותו, לזכרונות מהבית, לאוהבי אוכל ולכל מי שרוצה להכיר טעמים חדשים ולחוות הרפתקאה של ניחוחות משכרים, צבעוניות של טעמים, חריפות מול מתיקות, חומרי גלם שלא הכרתם. הבלוג מאפשר מסע קולינרי עשיר ומרתק.

יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

אורלו

אורלו






קינוח מסורתי שאוכלים אותו במוצאי יום כיפור. אני הכנתי אותו בפעם הראשונה בעקבות מסע המסע שלי לשימור תרבות ומסורת האוכל הקוצ'יני, ואני לא רואה שום סיבה למה לא לאכול אותו כל השנה. כל כך פשוט לעשייה וכל כך טעים...






חומרים:

7 כוסות מים
2.5 כוסות סוכר
7 כפות קורנפלור
7-8 זרעי הל טחונים

הכנה:

שמים את כל המרכיבים בסיר, מבשלים על להבה בינונית ומערבבים היטב שלא יווצרו גושים עד שהתערובת מסמיכה. מוזגים לקערות הגשה או לתבנית גדולה. מקררים במקרר - התערובת מקבלת מרקם של ג'לי לאחר הקירור. מגישים כמובן קר. קינוח קליל ולא כבד מידי ומאוד טעים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Add a comment