ראשי

צ'יפאפאם הוא שם של חטיף שיהודי קוצ'ין נהגו לאכול בחגים. זה היה החטיף האהוב על סבא וסבתא שלי. הבלוג הזה מוקדש לזכרם ולזכר כל העולים מקהילת יהודי קוצ'ין אשר אינם איתנו עוד אבל השאירו בנו את טעמו של האוכל המופלא. הבלוג הזה מיועד לכל מי שרוצה לחזור למחוזות ילדותו, לזכרונות מהבית, לאוהבי אוכל ולכל מי שרוצה להכיר טעמים חדשים ולחוות הרפתקאה של ניחוחות משכרים, צבעוניות של טעמים, חריפות מול מתיקות, חומרי גלם שלא הכרתם. הבלוג מאפשר מסע קולינרי עשיר ומרתק.

יום שישי, 30 במאי 2014

צ'וקונדה (סוכריות קוקוס וסולת)

צ'וקונדה







סוכריות עגולות שאוכלים בשבועות לאחר שזורקים אותן על חתני התורה.
אכלתי אותן בפעםהאחרונה כשהייתי בערך בת 8. סבתא שלי נהגה להכין כל שנה. יום אחד בערב חג השבועות סבא שלי חזר הביתה ובידו קופסא ענקית של מסטיקים עגולים, וקופסא ענקית של  סוכריות. הוא אמר שהגיע הזמן להפסיק לעבוד קשה ולהכין צ'וקונדה, כי במילא בארץ ישראל הילדים הקטנים אוהבים יותר מסטיקים וסוכריות והם כבר לא אוכלים את הצ'וקונדה. למחרת בבית הכנסת כל הקוצ'ינים היו המומים מהחדשנות ומהתעוזה של להביא משהו שונה. זה היה דבר מאוד סמלי - חלק מתהליך ההטמעה בצבריות ובתרבות הישראלית והשארת המסורת מאחור שם בקוצ'ין הרחוקה. אין ספק שאפקט המסטיקים והסוכריות עשו הרבה רעש במושב. אבל שנה אח"כ כבר כל הקוצ'ינים התחילו להביא סוכריות ומסטיקים עגולים, ומאז לפחות אצלנו במשפחה הצ'וקונדה זה זכר לעולמות רחוקים....
אז אני גאה שעכשיו יש לי הזדמנות להחזיר את הכבוד הראוי להיסטוריה. הכנתי צ'וקונדה - יצא כל כך טעים שהילדים שלי צברים דור חמישי לעולים מקוצ'ין שמעולם לא טעמו את זה - התלהבו בטירוף !


חומרים:

1 כוס קוקוס
1 כוס סולת
1 ביצה
1/2 כוס מים
1/2 כוס סוכר
1 כף שמן
מעט מלח
הל טחון מ 6-7 זרעים
1.5 כוסות קמח

הכנה: 

מרתיחים את המים עם הסוכר והמלח ומקררים מעט. בקערה נפרדת שמים קוקוס, סולת, שמן והל ומערבבים. שופכים את הנוזלים על הכל, מוסיפים ביצה ולשים לבצק רך. יוצרים כדורים קטנים בגודל של גולה. מטגנים בשמן עמוק ונהנים!

תגובה 1:

  1. תודה אילנית !!! אני בטוח אכין ואפתיע את ההורים והמשפחה :-) חג שמח ושוב תודה רבה !!!

    השבמחק

Add a comment