ראשי

צ'יפאפאם הוא שם של חטיף שיהודי קוצ'ין נהגו לאכול בחגים. זה היה החטיף האהוב על סבא וסבתא שלי. הבלוג הזה מוקדש לזכרם ולזכר כל העולים מקהילת יהודי קוצ'ין אשר אינם איתנו עוד אבל השאירו בנו את טעמו של האוכל המופלא. הבלוג הזה מיועד לכל מי שרוצה לחזור למחוזות ילדותו, לזכרונות מהבית, לאוהבי אוכל ולכל מי שרוצה להכיר טעמים חדשים ולחוות הרפתקאה של ניחוחות משכרים, צבעוניות של טעמים, חריפות מול מתיקות, חומרי גלם שלא הכרתם. הבלוג מאפשר מסע קולינרי עשיר ומרתק.

יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

אז למה הייתי צריכה את זה?

הייי
אני אילנית, נשואה לציון ואמא של יותם ונטע.  
אחת האהבות הגדולות שלי היא בישול  - גורמה ומאכלי כל העדות, העיקר שיהיה טעים ואסתטי. בין השאר תמיד בישלתי גם אוכל קוצ'יני - האוכל של המקורות שלי, אבל זה היה רק בארועים מיוחדים או בחגים ובעיקר לצערי- רק כשיש זמן. תמיד היה לי חלום לשמר את הניחוחות והטעמים של ילדותי בספר שישאר לדורות הבאים, אבל אף פעם זה לא קרם עור וגידים. 
לפני כמה שנים כשסבא שלי נפטר הבנתי שהוא מייצג את דור ההורים והסבים והסבתות שהולך ונעלם, ויחד איתם גם מסורת האוכל המדהימה שלנו. אנחנו, ילידי הארץ כבר מתבוללים בתוך עדות אחרות, ישראלים לכל דבר, עסוקים בקריירה ובמרוץ החיים, מוקפים בתוכניות בישול, מבשלים מתכונים מהאינטרנט ולאט לאט מתרחקים מהמסורת המפוארת הזאת ומהאוכל הנהדר והטעים הזה.
פתאום הבנתי שאני אולי עוד זוכרת את הטעמים ויודעת לבשל הרבה מהמתכונים, והילדים שלי נהנים מהם, אבל לרובנו,זה זיכרון של יום שישי אצל סבתא וספק אם הדור הבא יכיר וידע. 
המסורת והמורשת המפוארת הזאת הולכת ונעלמת מהעולם לאט לאט מבלי שנשים לב ואם לא נקפיד לשמר אותה היא תהיה מהר מאוד רק חלק מההיסטוריה.
לכן החלטתי לפתוח את הבלוג הזה. כחלק מהתרומה שלי לחברה, ולמען שימור המסורת לדורות הבאים. שמתי בו מתכונים וקצת סיפורים ותמונות (תלוי כמה הזמן יאפשר) על מנת לאפשר למי שרוצה לשחזר את טעמי ילדותו.
ולמי שמעיז...אל יאוש...אולי זה לא תמיד יצליח בפעם הראשונה ואולי גם לא בשניה, אבל המאמץ ישתלם בסופו של דבר...
כל המתכונים שיופיעו פה הכנתי בעצמי, והתמונות הן במצלמה הביתית, רק כדי להמחיש את העובדה שבאמת כל אחד יכול.
המטרה שלי היא באמת לשמר את הגחלת ואני מקווה בזכות הבלוג הזה לצבור נקודות זכות בשימור חלק לפחות של הקהילה היפה והמיוחדת הזאת.
תמצאו פה מתכונים בקטגוריות שונות, בחלקם יש קרדיט לאלו שנתנו לי את המתכון.

ולאלו מכם שאינם קוצ'ינים: הרבה מהמאכלים מכילים עלי בפלה ( בהודו הם נקראים עלי קארי). אומרים שזה צמח עם הרבה סגולות בריאות. לא מוכרים את זה בשווקים אך אין קוצ'יני שלא מגדל את זה אצלו בגינה או בעציץ בבית, ואין לי ספק שהוא יתן לכם בשמחה...

בהצלחה!

5 תגובות:

  1. אילנית, שיהיה לך בהצלחה. המטרה חשובה ואני מבטיחה לנסות מידי פעם.

    השבמחק
  2. הי אילנית, נשמע ממש יפה, המון בהצלחה!!!
    (אפי מהעבודה)

    השבמחק
  3. הי אילנית.
    ראינו אותך היום בבוקר בטלויזיה בתחרות הבישול ההודי ובעקבות התוכנית נכנסנו לבלוג.
    כל הכבוד על ההשקעה הרבה. נמשיך לעקוב אחרי המתכונים.
    שרה מכלוף, בת למשפחת נחמיה שמואל ממושב מסילת ציון.

    השבמחק
  4. היי אילנית. כל הכבוד על היוזמה. תבורכי. מי ייתן והאתר הזה ימשיך להיות באינטרנט שנים רבות. ושבכלל האוכל הקוצ'יני והתרבות הקוצ'ינית ימשיכו לשרוד ואף לפרוח.

    השבמחק

Add a comment