ראשי

צ'יפאפאם הוא שם של חטיף שיהודי קוצ'ין נהגו לאכול בחגים. זה היה החטיף האהוב על סבא וסבתא שלי. הבלוג הזה מוקדש לזכרם ולזכר כל העולים מקהילת יהודי קוצ'ין אשר אינם איתנו עוד אבל השאירו בנו את טעמו של האוכל המופלא. הבלוג הזה מיועד לכל מי שרוצה לחזור למחוזות ילדותו, לזכרונות מהבית, לאוהבי אוכל ולכל מי שרוצה להכיר טעמים חדשים ולחוות הרפתקאה של ניחוחות משכרים, צבעוניות של טעמים, חריפות מול מתיקות, חומרי גלם שלא הכרתם. הבלוג מאפשר מסע קולינרי עשיר ומרתק.

יום חמישי, 16 בינואר 2014

עוגת בננות

עוגת בננות



אחד מהעוקבים אחרי הבלוג שאל אותי אם יש לי מתכון לעוגת בננות קוצ'ינית. באותה שניה נזכרתי בעוגה שסבתא שלי נהגה להכין. כשרק עלו לארץ היא הכינה את זה בסיר פלא. אח"כ כשכבר היה תנור היא אפתה את זה בתבנית שטוחה. המתכון לא מכיל אגוזים אבל אני זוכרת שהיא קישטה את העוגה באגוזים. תודה לאתי יוספי שהביאה לי את המתכון!






חומרים:

3 ביצים
1/4 1 כוסות סוכר
1/4 כוס שמן
2 כוסות קמח תופח או 2 כוסות קמח רגיל עם חצי שקית אבקת אפיה
2 כפיות הל טחון
2 כפות סולת
1/2 כוס מים
6-8 בננות בשלות חתוכות לקוביות

הכנה: 

מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים ביצים, שמן, מים ומערבבים היטב. מוסיפים את הבננות ומערבבים שוב. אופים בתבנית שטוחה או בשתי תבניות אינגליש קייק בחום של 180 מעלות 30-40 דקות עד שהעוגה משחימה מלמעלה ומוכנה. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Add a comment